HANDELSBETINGELSER

Butik Kristina & Damernes og Herrernes Frisør

Bestilling
Ud over onlinebestilling er du også velkommen til at bestille varer via telefon eller mail, og du er også velkommen til at besøge vores salon i Nakskov. Når du handler hos Damernes og Herrernes Frisør & Butik Kristina & Butik Kristina indgås alle aftaler på dansk. Du har mulighed for at se tidligere aftaler og faktura ved et login på butikktistina.dk. Desuden er du altid velkommen til at kontakte os via mail, hvis du har yderligere behov for oplysninger vedrørende ordrebekræftelser, faktura osv.

Sådan handler du i vores webshop
Det er nemt at handle hos os. For at foretage et køb på butikkristina.dk skal du igennem 4 trin:
1. Find den vare du ønsker, og læg det valgte produkt i indkøbskurven. Gå herefter ind i indkøbskurven
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Godkend vores forretningsbetingelser
4. Tjek at alle oplysninger er indtastet korrekt og godkend købet
I webshoppen er købet først gennemført, når du har modtaget ordrebekræftelsen, som sendes til den mailadresse, du har oplyst. I tilfælde af fejlagtige oplysninger gældende pris, lagerbeholdning, leveringstid m.m. forbeholder vi os retten til at ændre eller annullere ordren, efter du har lagt din bestilling. Skulle det mod forventning blive aktuelt, vil du altid modtage information om dette via din mailadresse.

Betaling
Det er hos butikkristina.dk muligt at betale med følgende kort:
Dankort
Visa
Visa Electron
Maestro
MasterCard
American Express
JCB
Hos butikkristina.dk tager vi ikke gebyr for nogen former for betalingskort.
Når du betaler med betalingskort på nettet, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet.
Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden. Data, som du sender i forbindelse med køb, der er betalt med betalingskort, er krypterede (SSL). Det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken butikkristina.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet trækkes først, når vi sender varerne. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der er ikke mulighed for at betale via efterkrav.
Som kunde er du også altid velkommen til at besøge vores butik, hvis du er i tvivl om noget, eller har brug for at returnere en vare.

Priser
Alle priser er i danske kroner (DKK) og inklusiv dansk moms på 25%. Der tages forbehold for forkert angivne priser, udsolgte varer, begrænsning af salgsantal, tastefejl, trykfejl og anden fejlskrift samt leveringssvigt. Vi er berettiget til at annullere din ordre som følge heraf, og du vil blive underrettet via mail.
Er du bosat udenfor EU, kan du købe uden at betale dansk moms på 25%. Beløbet fratrækkes automatisk i købsprocessen, når du vælger land. Bemærk at det er dit eget ansvar som kunde at betale eventuel told i eget hjemland.

Fragt og levering
Leverancen sendes forsikret med GLS som pakkepost. Levering vil i Danmark ske 1-3 hverdage fra ordremodtagelsen. Fragtprisen for forsendelser i Danmark er 55,00 kr. pr. forsendelse og gratis ved afhentning i butik. Leveringsomkostningerne opkræves pr. pakke.

Internationale fragtpriser:
Skandinavien, Færøerne og EU: 165 kr. pr. forsendelse.
Resten af verden: 225 kr. pr. forsendelse.
Levering til Skandinavien og EU sker normalt indenfor en uge. For det øvrige udland må påregnes lidt længere tid. Kontakt butikkristina.dk og få oplyst en mere præcis leveringstid.

Gavekort
Det er muligt at købe gavekort i både webshoppen og i salonen. Gavekortet kan ligeledes bruges i både vores salon og på vores webshop. Gavekortet er gyldigt i 2 år efter udstedelsesdatoen, og kan ikke omveksles til kontanter. Du har mulighed for at anvende dit gavekort i webshoppen ved at indtaste koden i feltet ”gavekort” og efterfølgende trykke ”tilføj gavekort”. Beløbet på gavekortet skal minimum være 300 kr. og må ikke overskride max-beløbet på 3.000 kr.

Rabatkoder
Vi udsteder i nogle tilfælde rabatkoder, der giver enten en procentrabat eller en rabat i danske kroner (DKK). Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud, og der kan kun benyttes én rabatkode pr. ordre. Det er derfor desværre ikke muligt at bruge rabatkoder på vores gavekort.
Rabatkoder er kun gyldige i det tidsrum, der er angivet på dem, og de kan kun indløses én gang pr. kunde.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1)      Har modtaget din vare
2)      Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis
3)      Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden de 14 dage fra modtagelse give os besked, såfremt du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til info@butikktistina.dk, og du skal i din meddelelse gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
Vi anbefaler altid vores kunder at kontrollere varen grundigt, inden der bliver fjernet eller brudt mærker og emballage på varerne. Er pakken og/eller indholdet beskadiget ved modtagelsen, skal I fotodokumentere det med det samme og nægte modtagelse, såfremt dette er muligt. Du skal som kunde altid anmelde dette indenfor rimelig tid. En ombytningsvare vil blive afsendt, så snart den returnerede vare er modtaget og kontrolleret.
Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Dette betinger naturligvis, at reklamation er berettiget. Når fortrydelsesretten benyttes, skal du selv betale portoen/fragten for at sende retur til Damernes og Herrernes Frisør & Butik Kristina. Bemærk, at vi ikke modtager returvarer, der er sendt via efterkrav.
Bemærk venligst, at vi ikke har samme fortrydelsesret og varereturneringsret ved køb i vores salon. Ønskes pengene refunderet, vedlægges kopi af faktura, således at pengene hurtigt kan overføres til kundens konto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses på mail eller i brev.
Ved fejl og mangler skal du kontakte:
Damernes og Herrernes Frisør & Butik Kristina
Søndergade 1
4900 Nakskov
Tlf.: 54 92 22 73
Mail: info@butikktistina.dk
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes den fulde købesum til kundens konto indenfor få dage. Husk at skrive hvad der returneres, samt en detaljeret årsag til returneringen, når varerne returneres.

Tilbagebetaling
Hvis du har betalt med kort, tilbagebetales beløbet til dit betalingskort. Det kan tage op til 10 hverdage fra vi modtager returpakken, indtil du får dine penge tilbage. Vi skal behandle returvarerne i vores system først, hvorefter vi overfører pengene til dig.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis pakken er uåbnet, folien intakt og forseglingen ubrudt. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.

Juridisk ansvar for fejl og mangler
Vores ansvar for mangler reguleres af de relevante lovgivninger på dette område. Du har 2 år til at underrette os om eventuelle fejl og mangler i dine produkter.
Det er kun muligt for folk over 18 år at benytte sig af tjenesterne på vores webshop butikktistina.dk. En erklæring om mangler skal være berettiget, og manglen må ikke være et resultat af forkert behandling af produkterne.

Uafhentede pakker
Sommetider hænder det at en pakke sendes retur, fordi den ikke er blevet afhentet af kunden. Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen eller pakkeboksen indenfor 10 dage, vil den blive sendt retur. Ved uafhentede pakker eller pakker hvor modtagelse er nægtet, fratrækkes returneringsomkostningerne i det beløb, der tilbagebetales. Hvis du ønsker at få pakken gensendt, skal du selv betale for endnu en fragt.

Reklamation
Som forbruger har du 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen alt afhængig af den konkrete situation. Dette betinger naturligvis, at reklamationen er berettiget.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Damernes og Herrernes Frisør & Butik Kristina
Søndergade 1
4900 Nakskov
Oplys dit navn og ordrenummer. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Klageadgang
Har du behov for at klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, kan du kontakte os på info@butikktistina.dk. Findes der ikke en passende løsning, er der mulighed for at skrive til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning på www.forbrug.dk.
Hvis du er kunde med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage til EU Kommissionens online klageplatform, som du finder her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vælger du at angive en klage til EU Kommissionens klageplatform, skal du oplyse vores mailadresse: info@butikktistina.dk.

Returnering og returseddel
Der er 14 dages returret regnet fra den dag, hvor varen modtages. Hvis kunden fortryder et køb, skal varen returneres i væsentligt samme stand og mængde, som den blev modtaget. Købet kan fortrydes ved at nægte modtagelsen af varen ved at overdrage varen til postvæsenet, eller mod forudgående aftale, at returnere varen på den angivne adresse.
Hvis du har behov for at returnere en vare, bedes du beskrive problemet og vedlægge retursedlen i ordren. Husk at beskrive problemet så detaljeret som muligt. Nedsatte varer byttes ikke.

Sådan gør du:
1. Udfyld returseddelen
2. Send varen tilbage til vores adresse (husk at vedlægge returseddelen)
3. Når vi modtager pakken, tjekker vi forsendelsen, og sender herefter den nye vare retur til dig
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer selv risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Har varen mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Desuden anbefaler vi, at du sender varen retur i den originale emballage hvis muligt. Mangler den originale emballage, kan det medføre en værdiforringelse af varen.